Bu Blogda Ara

25 Temmuz 2009 Cumartesi

Soğan!




Sogan kadar sevdigim çok az yiyecek var.

Soganla çok eskilere dayanan bir geçmisimiz var. Ben 5-6 yaslarina kadar sogani hayatimdan mümkün oldugu kadar uzak tutmaya çalisiyordum. (Çocuk akli, cahillik iste :P) Sonra çok sevgili anneannemin kuru fasülye-pilav muhtesem ikilisini pisrdigi bir aksam onun yemegin yaninda büyük bir keyifle sogan yedigini gördüm. Ve o gece soganin kudretini kesfettim! =D
O gün bugündür soganla çok güzel ilerleyen bir iliskimiz var.

Sizin de bildiginiz gibi soganin en güzel yakistigi yemeklerdendir kuru fasülye-pilav. Gerçi ben istisnasiz her yemegin yaninda sogan yiyebilirim. (Simdiye kadar bahsettigim kuru sogandi, ama ayni seyler taze sogan için de geçerli) Tadina bayilmamin yani sira, gerçekten de faydalidir sogan.

Bu muhtesem lezzetin dezavantajlari da var malesef bildiginiz gibi. Mesela gaz yapmasi ve dislerinizi firçalamaniza ragmen uzunca bir süre nefesinizde yasayan kokusu. Bu dezavantajlarin pek umrumda oldugu söylenemez.

Evet, o agir koku sosyal hayatim için bir engel olabilir ama her zaman her sekilde sogani sosyal hayatima tercih edebilirim. O derece seviyorum! ("O derece" yazinca aklima sitedeki bir karikatür geldi :D) Beni seven soganimla sevsin!

Soganin amcasinin oglu olan Sarmisak da benim için ayrica önemlidir, ama o baska bir yaziya :))


(Fiddy)

8 yorum:

  1. Kesinlikle aynı yöndeyiz Fiddy. Deli gibi soğan yerim ben. Sonrasında gaz yapar eveti ağız kokusuna aldırış etmiyorum pek de, gaz kokusu inanılmaz oluyor. (=

    (Blnd)

    YanıtlaSil
  2. allah bozmasın aranızı ben pek sevemedim =)

    YanıtlaSil
  3. sarımsağada soğanada bayılırım :))

    (Atilla1000)

    YanıtlaSil
  4. Ah soğan ah çok severim ben de :)

    Bir tabağa küçükük doğrarsın, sonra bolcana sumak, biraz zeytinyağı ve limon suyu eklersin.. Ohhh yeme de yanında yat :) Ekmek banarak bilem yenir :)

    Sanırmsağı da acaip severim :) YEmekte yoksa bile hemen yoğurt ezer içine atarım olmadı yemeğin yanında yerim :)

    YanıtlaSil
  5. Ben Selvi hee yazmayı unutmuşum :) Epike gülerken başıma geldi :)

    YanıtlaSil
  6. bende soğanı çok seviyorum =) kokusu içinde karanfil çiğneyin

    (asi angel)

    YanıtlaSil
  7. Soğan gibisi yook ya.. Bu yazıyı yazdığım akşam aylardan sonra kuru fasülye pişirmiştim, kaç zaman sonra soğanla beraber yiyince heycanlanmışım :D:D

    (Fiddy)

    YanıtlaSil