Bu Blogda Ara

12 Ağustos 2009 Çarşamba

Yaz (ve bazıları Kış) İşleri

Şimdiye kadar pek çok değişik işle uğraştım. Sondan bir önceki işim, şimdiye kadar çalıştığım en iyi iş oldu ve bunu düşünürken önceki işlerimi hatırlamaya başladım. Kıyaslama yapasım geldi. B


Tercümanlık = Kabus ya, bildiğin kabus. Mesai saatleri açısından, en rahat olanı buydu ama çok sıkıcı bir iş. Ben kontrat, proje, Master bitirme tezi(!), dönem ödevleri vs çevirdim bir süre. Sayfa başı para aldığım için, çalıştığım kadar kazanıyordum diyebilirim. Ama her zaman da iş olmuyor yani. Ayrıca Türkçe'si bozuk olan bir yazıyı İngilizce'ye çevirirken Türkçe'sini de düzeltmem gerekiyor. Çok sıkıcıydı ya, yapılacak gibi değil.


Sekreterlik = Bu da ayrı bir kabus. O susmayan telefonlar gerçekten sinir bozucu. Yoğun olmadığı günlerde rahat bir iş, en azından oturarak çalışıyordum klimalı ortamda. Ama yoğun olduğu günler çıldırmanın eşiğine geldiğim oldu.. Uzun süre devam edilirse, sıkıntıdan ölme isteği uyandırabilir..


Kamera Teknisyenliği = Bunu bir iş olarak yapmadım aslında. Sadece 2 defa evlere kamera takmaya gittik, ve hayatımdan bezdim ikisinde de. Bu kadar zahmetli, bu kadar yorucu bir şey olacağını tahmin etmiyordum. İşin zorluğu yetmezmiş gibi, tepemde sürekli söylenen İngilizlerin de hiç yardımı dokunmadı..


Aşçı Yardımcılığı = Bu şimdiye kadar yaptığım favori işlerden biri. Haftada 2 restorana gelip çalışıyordum ve müthiş zevkli bir iş. Aslında aşçılık da diyebilirim çünkü kendi başıma menü çıkardığım oldu daha önce ;) Mutfakta bir maraton havası var, filmlerde görürdüm de inanmazdım. Adrenalin manyağı oldum resmen :D Sürülerce yeni tarif öğrendim ve hatta kendimi tarifimi de yarattığım oldu. Şimdi de arada yaptığım bir iş.


Garsonluk = Barmenlik kadar olmasa da zevkli bir iş. Sürekli bir koşuşturmacası olmasına rağmen, insanlarla çalışmayı seviyorum ben. Beni biraz tanıyan herkes konuşmayı ne kadar sevdiğimi bilir. Bu özelliğim sayesinde servis yaptığım nerdeyse her masadaki insanlarla ahbap olmayı başarıyorum. Her ne kadar çoğu sadece o anlık olsa da, örneğin bugün (aslında geçenlerde diye düzelteyim :P) tanıştığım bazı insanlar gibi (Atiii :D) daha kalıcı ilişkiler de sağlanabilir. Zevkli bir iş. Bahşiş potansiyeli de yüksek, kazandığım bahşişler neredeyse maaşım kadar.


Barmenlik = Muhteşem! Favori işim açık ara bu. Mekandaki yeni gelişmelerle de muhteşem oldu yani! Müzikleri de ben düzenlediğim için ortamı tamamen ben ayarlıyorum ve muhteşem bir iş. (Amma çok muhteşem dedim, anlayın ne kadar seviyorum :D) Barda sürekli insanlarla iç içesiniz, her gece yeni insanlarla tanışmak (aynı insanlarla görüştüğüm de çok oluyor, müdavimlerimiz var :P) gerçekten eğlenceli yani. Bir sürü de kokteyl tarifleri öğrendim ve bunların hayatım boyunca işime yarayacağı görüşündeyim. Yakında shaker'larla akrobasi yapmayı da öğrenecem ve o noktadan sonra kim tutar beni :D (Bu yazıyı yazdığımda hala barmenlik yapıyordum, aaah ah bakın ne kadar mutluymuşum :'[ )


Hammallık = Şimdi bu işi tam olarak yapmadım. Sadece bir gün sürdü. Bizim evde inşaat olduğu için, depo olarak kullandığımız bir yeri boşaltmak zorunda kaldım. Yaklaşık 4 saat boyunca, en hafifi 10kg olan eşyaları taşıdım. (Taşıdığım eşyalardan bazıları: Cam Kapı, Tahta Kapı, Pencere çerçeveleri, 2 büyük halı, 3 Tüp Gaz, 2 küçük halı, 2 gazlı soba, 3 vantilatör, sürülerce koli, 6 korniş, bir sürü tahta (gerçekten onların orada ne aradığını bilmiyorum), 2 kova boya, 3 ayakkabılık vs vs) Bu eşyaları ve daha fazlasını 2. kattan zemin kata taşıdım. Uzun süren bu iş sonucunda, vücudumdaki tüm kasların çalıştığını hissederdim. Aşırı derecede yorulmama rağmen güzel bir işti. Her şeyi bitirdikten sonra yıkanmak için eve döndüğümde aynadaki görüntü hoşuma gitti. Vücudumdaki her kas çalıştığından olsa gerek, gözüme farklı göründüm. Çok daha çekici bir havam vardı nedense, ya da bana öyle geldi artık bilemiyorum :D Eğlenceliydi, yine olsa yine yaparım..


Site Yöneticiliği = Sekreterliğe bağlı olarak yaptığım işlerden biriydi ve gerçekten iğrençti. Hiçbir şeyden memnun olmayan sürülerce site sakini sürekli bir şeylerden şikayet ediyorlardı. Hayatımdan bezdim diyebilirim. Kabus ya kabus. Çok feciydi..


Yöneticilik= Nasıl bir kabustur anlatamam. En azından beni çok sıkıyor. Elemanların büyük bir çoğunluğu algılama güçlüğü çektiğinden olsa gerek, tüm sinir sistemim alt üst oldu. Mecbur olmasam saniyesinde bırakırdım bu işi..



Barmenlik şimdiye kadar açık ara favorim. Keşke o işe geri dönebilsem. İşten çok eğleniyordum ordayken..=)



(Fiddy)

3 yorum:

  1. hamallık ehuehu seni gidi hamal :D:D:D

    YanıtlaSil
  2. =D=D Çok zevkliydi o iş ya dalga geçme =D

    Yine olsa yine yaparım =P


    (Fiddy)

    YanıtlaSil
  3. fiddy nin başka bir mesleği ise ; patlayıcı madde uzmanlığı ... değil mi kuzum.

    sana kuzum derken bile ellerim titriyor :))


    (justreal)

    YanıtlaSil